Berlin

Publicerad 2014-04-04 19:29:13 i Allmänt,

Efter nästan två veckor Berlin, är det nu min sista dag här. 

Framför huset finns det mycket trafik.   Allt är i rörelse. 
Vart ska alla människa gå eller åka?

Framför huset finns en busshålsplats, därifrån varje 10 minuter en buss åker i båda riktningar. 
Dag och natt. 
Bussen tar dig till tunnelbana, spårvagn eller tåg, beroende på vilken del eller plats i Berlin man vill vara. 

För mig är det nästan som i en stor djungel. 
En gång åkte jag fel och gick vilse och var jätte räd att aldrig hitta tillbaka. 

Berlin bjuder på allt man kan tänka eller önska sig. 






Men det har sin pris!
Tid och pengar!
De flesta har inte tillräckligt av bägge. 
För unga människor är Berlin den perfekt staden tycker jag, men för mig är det för stort och för rörigt. 
Jag är en riktig lantis! 



De tre kommer jag att sakna väldig mycket och jag hoppas att de kommer ofta på besök till oss här i Ingebo. 

Jag ska också komma tillbaka till Berlin för att träffa mitt barnbarn och för att upptäckta mer från Berlin. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela